13. helmikuuta 2011

3 x Marimekon Jokapoikapaita

Ennenkuin minulla oli omia poikia, ajattelin, että miksi ihmeessä niin monet pukevat poikansa Merimekon Jokapoikapaitoihin. Aika rumiakin ne ovat. Ajattelin samaan tyyliin kuin Saimi Hoyer: "Jokapoikapaidat roville". (Ilmeisesti tästä syytä urani Marimekon näytösmallina ei auennut) Entäs tänään? Rovion sijasta lähdemme ulkoiluttamaan Jokapoikapaitoja hyvän ystävän perhejuhliin ;)

Syitä pikaiseen takinkääntöön löytyy. Pojille ei ole juurikaan paitavalikoimaa, valkoista juhlapaitaa lukuunottamatta. Etenkin juhlasesongin ulkopuolella valikoima on surkea. Olisipa vekkuli nähdä tyttöjen äitien ilmeet, kun he menisivät kauppaan ja myyjä toteaisi, että ei meillä ole yhtään mekkoa tai hametta. Joulujuhlasesonki meni jo, mutta älä sure kyllä huhtikuussa viimeistään tulee kevätjuhlavaatteita.

Jokapoikapaitaa saa myös joka koossa, joten jokaiselle pojalle voin hankkia samanlaisen tai vaikka eri sävyisen, kuten tällä kertaa. Paita käy arjesta pieniin juhliin. Kaula-aukko on riittävän avara, joten pojat eivät kuvittele kuristuvan paitaansa. Ja silmäkin alkaa tottua, ihan kivaltahan ne näyttävät. Värivalikoimaa riittää. Siis viva le Jokapoikapaita!

Jossain se raja kulkee: minulle ja miehelleni ei tule Jokapoikapaitaa. Ikinä. Kai. Herättääkö Jokapoikapaita sinussa voimakkaita tunteita puolesta tai vastaan?

Juhliin lähdössä.

Ja vielä pitäisi malttaa hetki...

Vähän nukuttais...

PS. Kiitos kivoista juhlista!
PPS. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille

1 kommentti:

  1. Söpöjä poikia! Minulla on yksi jokapoikapaita (naistenmallia) jonka olen lahjaksi saanut. Se pitäisi myydä (Kiinnostaisiko ;) ) kun se on mulle pieni hihoista. Jos pitäisin kauluspaitoja ja jos se olisi sopiva, niin kaipa sitä pitäisin, se on kivan värinen. Miehellä on sellainen kanssa, mutta ei ole pitänyt sitä kuin ehkä kerran. En tiedä miksi. Ei minulla mitään niitä vastaan ole, mutta olen enemmän neuloksien ystävä.
    Ps. Nyt on sitten lunta JA pakkasta... ;)

    VastaaPoista